Hoe kan u uw vakantieperiode vermelden op uw facturen?

(Last Updated On: 09/11/2021)

Sluit uw bedrijf straks enkele weken gedurende uw vakantieperiode?
Dan kan u via Venice Facturatie & stock of Venice Facturatie Lite edition heel makkelijk uw klanten hierover informeren!

In Venice Facturatie en stock versie 8.00 of hoger

Selecteer de tab ‘Basisgegevens’ en vervolgens de groep ‘Facturatie’, knop ‘Voorstellen’. Kies Start – Fiche – Nieuw of de sneltoets Ctrl+N.
U komt nu in het dialoogvenster voor de aanmaak van een nieuw facturatievoorstel terecht.
U kan het voorstel als volgt definiëren:

Code:
Laat de code blanco. Op die manier zorgt u ervoor dat de tekst automatisch zal verschijnen op alle facturen die u vanaf nu maakt.

Omschrijving:
Hier vult u een zinvolle omschrijving/titel in (bijv. verlofregeling).

Gebruik de sneltoets Ctrl+G om naar de detaillijnen van het voorstel te gaan.

Artikelomschrijving:
U geeft hier de gewenste tekst in voor alle talen waarin u facturen opstelt.

Vanaf nu zal, wanneer u een nieuwe verkoopfactuur opstelt, dit facturatievoorstel automatisch overgenomen worden op de detaillijnen.

KB000551_01

Opgepast!

Denk eraan om, meteen na het verlof, het door u aangemaakte facturatievoorstel te schrappen.
Zoniet blijft Venice de tekst van het voorstel automatisch overnemen op de nieuwe facturen die u opstelt.

In Venice Facturatie Lite edition

Start de module ‘Facturen’ op.
Gebruik de sneltoets Ctrl+N om een nieuw document te maken.
Selecteer een willekeurige klant.
Ga naar de detaillijnen van de factuur.
Laat een paar lijnen blanco.
Geef vervolgens in de kolom ‘Artikelomschrijving’ de gewenste tekst in (desnoods over meerdere lijnen).
Druk op de knop ‘Bewaren in tekstbestand’.

KB000551_02

Selecteer het pad waar het bestand moet opgeslagen worden en geef het een naam.
Als type laat u ’txt’ staan.
Druk op ‘Opslaan’.

KB000551_03

Druk nu op de knop ‘Annuleren’.
De factuur was immers alleen maar een excuus om het tekstbestand aan te maken, en moet niet ingeschreven worden.

Hoe gaat u nu te werk om de verlofregeling te vermelden?

Telkens u een factuur maakt en u wenst de tekst i.v.m. de verlofregeling te vermelden, dan kan u de zopas aangemaakte tekst oproepen.

Druk daartoe op de knop ‘Ophalen tekstbestand’ (onderaan het scherm).
In het veld ‘Pad’ selecteert u (eventueel via de zoekknop) het pad waar u het tekstbestand bewaarde.
Bij ‘In te lezen gegevens’ vinkt u ‘Omschrijving’ aan.
Druk op OK om de tekst over te nemen.

KB000551_04

Dit bericht is geplaatst in Facturatie, Tip met de tags , , , . Bookmark de permalink.