Wanneer u met uw lokale Venice Zen Pervasive V14 of V15 gebruikt in combinatie met toegangsbeheer kan u volgende melding krijgen bij het aanmaken van een dossier, boekjaar, dagboek, … . Dit komt voor wanneer u uw dossier specifiek gaat beveiligen in Venice.
Om dit op te lossen kunnen volgende stappen ondernomen worden. De volgende stappen zijn enkel van toepassing op lokale installaties en niet voor de ASP/Azure klanten. Bij twijfel, contacteer uw erkend Venice verdeler
Patch installeren voor de V14 en V15 engines
De beste oplossing is om de patches te installeren. Zorg er voor dat u naast de Zen V14 of V15 Engine ook de ServicePacks installeert. Deze lossen voor beide versies het probleem op. Indien gewenst kan u de links naar de verschillende patches navragen bij onze support. Vermeld hierbij uw registratienummer zodat we kunnen achterhalen welke engine u momenteel gebruikt.
Instellingen in Zen Control Center aanpassen voor de V15 Server Egine
Voor de server engine V15 moet nog de volgende setting aangepast worden naast het installeren van de patch
- Ga naar de server waar de Server Engine actief is. Dat zal ook de server zijn waar de DATA staat van Venice (basispad)
- Open de Zen Control Center & Documentation App
- Klik rechts op Configure Local Engine
- Klik links op Performance Tuning
- Zet de waarde voor File Close Delay op 0
De beveiliging voor het dossier tijdelijk uitzetten
Omdat het niet altijd mogelijk om direct een patch te installeren kan u ook een tijdelijke oplossing voorzien. Via Venice gaat u naar Basisgegevens – Instellingen – Parameters – Opties en zet u dossierbeveiliging op Nee.
Na het aanmaken van het boekjaar, dagboek, kan u de dossierspecifieke beveiliging eventueel opnieuw aanzetten. Het installeren van de patch is uiteraard altijd de beste oplossing.