Wanneer u via Microsoft Outlook een e-mail verstuurt met een PDF-bijlage vanuit de afdrukvoorbeelden in Venice, dan kan het gebeuren dat de ontvanger ofwel geen bijlage, ofwel een onleesbare bijlage (Winmail.dat) ontvangt.
Meestal zal de ontvanger in dat geval werken met een ander e-mailpakket dan Microsoft Outlook (bv. Mozilla Thunderbird), ofwel werkt de ontvanger met een Apple pc.
Als u uw e-mails vanuit Venice verstuurt via Microsoft Outlook, en de bestemmelingen van die e-mails melden dat de bijlage ontbreekt (of de naam Winmail.dat draagt), dan kan u dat in Venice als volgt oplossen.
Venice versie 9.30 of hoger / Venice Lite 6.10_ of hoger
In het hoofdmenu van Venice klikt u op de Venice knop (dat is de ronde knop linksboven), en kiest u Instellingen, configuratie Werkstation.
Daar zet u de parameter E-mail: op Outlook of SMTP
Het is ook van belang dat uw Outlook zelf ook correct is ingesteld om eventueel HTML berichten te kunnen versturen (ivm module E-documenten)
In Outlook kies File – options – mail en wijzig de waarde naar HTML
Venice versie kleiner dan 9.30 / Venice Lite kleiner dan 6.10_
Opgelet: onderstaande werkwijze moet u uitvoeren op elke pc van waaruit u e-mails verstuurt via Venice.
1) Zorg dat u ingelogd bent als beheerder van de pc, en start de registry op. (regedit.exe)
2) Navigeer naar deze subsleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\C-Logic\Venice\Globals\Config
3) Maak een extra sleutel aan van het type String Value (Tekenreekswaarde) met als naam Mail. Geef deze sleutel de waarde Outlook.
4) Herstart hierna Venice op deze pc. De e-mails zullen nu correct aankomen bij de bestemmeling.