Uw registratie kan niet worden verlengd of aangepast

(Last Updated On: 31 maart 2022)

Uw registratie dient soms bijgewerkt te worden.  Dat kan bijvoorbeeld na de aankoop van een extra user, een extra module, een update van Venice, inhouden van CTRL bij het opstarten van Venice,  … .

Soms gaat het bijwerken van de registratie niet automatisch.  De meest courante redenen zijn een ongeldig update abonnement, een openstaande rekening of een probleem bij het verbinden met onze Webservice.  

Ongeldig update-abonnement

In sommige uitzonderlijke gevallen kan deze melding voorkomen.  Dat kan bijvoorbeeld wanneer een oudere Venice Lite onterecht een update heeft gekregen. Indien volgens u de melding onterecht is kan u ons contacteren op support@venicesoftware.be

Openstaande rekening

Dat komt omdat uw registratie een openstaand (vervallen) saldo vertoont.  Indien volgens u de melding onterecht is kan u ons contacteren op support@venicesoftware.be .  Na het sturen van een betaalbewijs kunnen we uw registratie aanpassen/verlengen.   

Geen connectie met de WebService

De volgende stappen zijn technisch van aard en laat u best uitvoeren door een erkend Venice verdeler of IT-verantwoordelijke.  Het aanpassen van (ini) bestanden en security instellingen kan zware gevolgen hebben voor uw Venice installatie, de werking van uw computer en de veiligheid van uw data en uw netwerk 

U kan één van volgende meldingen krijgen tijdens/na de update. Dat wijst erop dat er geen connectie kan gemaakt worden met de Webservice van Venice vanaf dat toestel.  Zo kunnen ook de registratiegegevens niet bijgewerkt worden uiteraard.

Hierdoor zal je in de ClMain.ini onder C:\Users\Public\Exact C-Logic\Venice\Main ook een groot verschil zien tussen Version=  en  PrevVer= (onder de blok status) en het effectieve update verloop (onder de blok update)

Wanneer de webservice kan bereikt worden zal in de ClMain.ini een correcte/logische weergave te vinden zijn van de updates naar 12.30_ alsook de Version en de PrevVers op 12.30_ .  Het is uiteraard niet de bedoeling dat u dit bestand zelf gaat aanpassen.

Wanneer de werbservice de gegevens niet kan bijwerken zal de Version en de PrevVer ver uit elkaar liggen en niet overeen komen met het verloop van de updates.

Hoe testen en oplossen?

  • In de help van Venice (F1) kunnen onder technische handleiding – technische implementatie – internet security de nodige url’s en poorten worden gevonden die toegankelijk moeten zijn voor de juiste werking van Venice. 

In dit geval gaat het specifiek https://support.venice.be/fupws/regisservice.asmx

  • Een eerste test kan zijn om via CMD de volgende call te doen waardoor u een antwoord krijgt curl https://support.venice.be/hello.txt

  • Surf naar de volgende url https://support.venice.be/fupws/regisservice.asmx . De volgende pagina moet getoond worden

  • Kijk de SSL/TLS instellingen na in uw internet options (Internet Explorer/Edge)

Het aanroepen van webservices in Venice gebeurt dmv de WinInet API.  Dit is de standaard library van Windows/Microsoft om “higher level” communicatie over het internet te doen.
WinInet is dezelfde API dit ook door IE/Edge (en andere applicaties) gebruikt wordt.   Venice verwacht dus dat deze WinInet correct werkt en geconfigureerd is via control panel – internet options. (dit is dezelfde API/dialog dan IE/Edge).  Het is soms nodig om de instellingen te resetten om het gewenste resultaat te krijgen. 

Uit eerdere communicatie met verdelers/IT partners bleek soms ook via CMD het volgende commando nodig te zijn IISCryptoCli.exe /template default (wijzelf hebben dit commando niet getest en kunnen ook niet inschatten wat de gevolgen hiervan zijn in uw netwerk)

  • Activeer de Webservice Logging
    • Ga naar regedit.msc
    • Maak volgende key aan Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\C-Logic\Webservices als die nog niet bestaat
    • Daaronder moet een een reg_SZ aangemaakt worden met de naam LogfileName aan en in de string het pad en filename
    • Doe een update van Venice als Adminstrator en start Venice op
    • De log is aangevuld met de status van de call en zou moeten 200 teruggeven

 

Te oude versie van Venice

Sinds de overname door Exact werden alle Venice url’s systematisch vervangen waaronder ook de WebService url.  Vanuit een zeer oude versie (lager dan versie 12.xx) kunnen dus ook geen calls meer gedaan worden naar de WebService.  

 

 

Dit bericht is geplaatst in Interfaces/Technisch, Licentie, Tip met de tags , , , . Bookmark de permalink.