Wanneer u werkt op Azure met meerdere beeldschermen kan het voorkomen dat u een flikkerend scherm krijgt bij het inloggen. Het kan ook voorkomen dat u slechts een gedeeltelijk scherm te zien krijgt.
Mogelijke oplossingen
- Uw schermen hebben niet allemaal dezelfde resolutie of gebruiken niet de voorgestelde resolutie (recommended)
Hiervoor klikt u met de rechtermuisknop op uw bureaublad en kiest u “Display settings”. U kan ook via configuratiescherm deze menu vinden. Kijk de resolutie na van uw schermen en kies de recommended resolutie
- De refresh rate staat niet overal gelijk onder advanced display settings
- Uw scale en lay-out staan niet op 100%
Veelal met laptops staat de scaling van uw scherm op 125%. Ga opnieuw naar “Display settings” en kies hier bij “scale and layout” voor 100%
- Uw Citrix instellingen staan verkeerd
Ga naar de taakbalk van Windows en klik met de rechtermuisknop op het Citrix Icoontje. Kies dan “advanced preferences” – High DPI – zet de instelling op “let the operating system scale the resolution”
- Gebruik een andere browser
Sommige browsers of plug-ins kunnen de werking van Venice Online hinderen of verkeerd beeld geven.
- Herinstalleer uw Citrix receiver
Indien bovenstaande tips geen oplossing bieden kan u uw Citrix receiver opnieuw installeren