Gedeeltelijk of flikkerend beeld op Azure

(Last Updated On: 26 april 2022)

Wanneer u werkt op Azure met meerdere beeldschermen kan het voorkomen dat u een flikkerend scherm krijgt bij het inloggen. Het kan ook voorkomen dat u slechts een gedeeltelijk scherm te zien krijgt.

Mogelijke oplossingen

  • Uw schermen hebben niet allemaal dezelfde resolutie of gebruiken niet de voorgestelde resolutie (recommended)

Hiervoor klikt u met de rechtermuisknop op uw bureaublad en kiest u “Display settings”.   U kan ook via configuratiescherm deze menu vinden.  Kijk de resolutie na van uw schermen en kies de recommended resolutie

  • De refresh rate staat niet overal gelijk onder advanced display settings

  • Uw scale en lay-out staan niet op 100%

Veelal met laptops staat de scaling van uw scherm op 125%.  Ga opnieuw naar “Display settings” en  kies hier bij “scale and layout” voor 100%

  • Uw Citrix instellingen staan verkeerd

Ga naar de taakbalk van Windows en klik met de rechtermuisknop op het Citrix Icoontje. Kies dan “advanced preferences” – High DPI – zet de instelling op “let the operating system scale the resolution”

  • Gebruik een andere browser 

Sommige browsers of plug-ins kunnen de werking van Venice Online hinderen of verkeerd beeld geven.  

  • Herinstalleer uw Citrix receiver

Indien bovenstaande tips geen oplossing bieden kan u uw Citrix receiver opnieuw installeren 

Dit bericht is geplaatst in Interfaces/Technisch met de tags . Bookmark de permalink.